4 Ağustos 2008 Pazartesi

Ağlıyorsam bundan sana ne?



Ağlıyorsam bundan sana ne


Gözyaşlarım onlar,
Dökülecek elbette peşinden.
Ellerim titreyecek,
Kalbim yalnız atacak.
Kuruyacak dudaklarım,
Yokluğun beynimi kurşunlayacak.
Anılar bir bir ölecek,
Sen kalacaksın bir tek
Ve ben kalacağım; içimde sen.
Rengi beyaz dünyam kararacak artık.
Ve ışığım olursun diye ben yine dualarda
Yaratan'a yaklaşacağım;
Biraz ölüm tadında,
Biraz umut adında.
Yanında sensizlik
Yokluğun kazanmışlığım olacak.
Bittiğine inanmadığım o gündeyim hala.
Gitmemişsin gibi hep gelmeni bekliyorum.
Ama her dönüşün bir bayram içimde
Tadını ancak o şeker toplayan körpe umutlarım bilir.
Gözlerimden anladığın kadarıyla da
Ben çocuktum seni büyütemediğin.
Ve küçük kalmanı isteyen tüm doğumgünü dileklerim
Söndüler ardından pastamın üstünden.
Şimdi ne tadı var çikolatanın,
Ne de içindeki meyveler bir mevsimi tanımlıyor.
Belirsizlik içinde kutlanmış bir gidişte
Ben hediyesini alamayan "O" çocuk.
Artık tüm büyümelerim anlamsız olacak.
Anlam kattığın her şey tanımsızlaşacak.
Aşk kitabımda silinecek çoğu satır;
Ben unutmamak için elimi o satırlardan gezdirdikçe
Ve sayfalarında numaralar gidişinin günlerini sayacak.
Şimdi anladın mı kitabın adı neden "Sonsuzluk"?
Ağlıyorsam bundan sana ne?
Kalbimdeki cenazemle bırak beni öylece.
Her gidişin yıldönümlerinde çiçekler koyacağım üzerine
Adın mezar taşında yazacak.
Sen öldün ya
Yerin kalbimde.
Yerimi sormuyorum
Ağlamıyorsan anlıyorum...

Melih TOPÇUOĞLU

Hiç yorum yok: